De Stad Gent werkt aan de mogelijkheid om huwelijksceremonies in openlucht te laten plaatsvinden, indien de coronamaatregelen daarbij in de toekomst meer aanwezigen toelaten dan bij een huwelijk binnen. Gentenaars zullen in dat geval kunnen huwen in de tuin van Hotel d’Hane Steenhuyse. “Buiten, buiten, buiten” is al langer het credo om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Het valt dan ook te verwachten dat het Overlegcomité in de toekomst beslist om meer mensen toe te laten bij ceremonies buiten, dan binnen het geval is. De Stad Gent wil daarop anticiperen en brengt daarom alles in gereedheid om buitenhuwelijken mogelijk te maken. Die mogelijkheid zal bestaan zodra en zolang de coronamaatregelen buiten méér aanwezigen toelaten dan binnen. Als locatie wordt geopteerd voor de tuin van het Hotel d’Hane Steenhuyse in de Veldstraat. De Stad besliste deze week alvast om die plaats toe te voegen aan de lijst van toegelaten huwelijkslocaties. De beslissing is deze maand door de gemeenteraad goedgekeurd.
Nieuws uit Gent en omstreken
Meer verhalen
Vree Wijs Theater vzw: “IN MIJN STROATSE”.
Vree Wijs Theater: Barmhartige Buren
GF 35j.Den Driedekker op terras in Galgenhuisje.
“Gensche Fieste” Café Chantant in Café Première bij Jo.
Een andere manier voor de opening GF’26
Verzetsprijzen – 8 Mei Coalitie
40 jaar na het iconische Wembley wordt Queen gevierd in de Capitole
Ronny Ray is back.
Place Musette begint en eindigt dit jaar met een Bal Musette.
Inhuldiging nieuwe elektrische boten op de Graslei.
We stellen u voor DJ Woopie gekend van de carnavalfeesten
We stellen voor DJ Woopie.