Interview met:Sami Souguir Schepen van Cultuur, Stadsontwikkeling en Ruimtelijke Planning. Joachim Pohlmann kabinetschef van Jan Jambon, Minister-president. Op 23 oktober 2019 maakten Design Museum Gent en sogent bekend dat TRANS architectuur I stedenbouw, Carmody Groarke en RE-ST architectenvennootschap de Open Oproep voor de uitbreiding van het museum gewonnen had. . Met het planningsproces achter de rug, kan nu het bouwproces van start gaan met het indienen van de omgevingsvergunning. “We hopen de eerste steen te leggen in de zomer van 2022. Verwacht wordt dat de nieuwe vleugel zijn deuren zal openen in 2024. Design Museum Gent wacht al decennia lang op dat nieuwe sluitstuk. Dit is toch een zeer ambitieus plan dat op tafel ligt. Eerstdaags wordt de aanvraag voor de omgevingsvergunning ingediend” aldus Sami Souguir, schepen van cultuur en stadsontwikkeling.
Nieuws uit Gent en omstreken
Meer verhalen
Vree Wijs Theater vzw: “IN MIJN STROATSE”.
Vree Wijs Theater: Barmhartige Buren
Seizoensafsluiting dartsclub DC The Bolly’s DC The Bolly’s
GF 35j.Den Driedekker op terras in Galgenhuisje.
“Gensche Fieste” Café Chantant in Café Première bij Jo.
Een andere manier voor de opening GF’26
Verzetsprijzen – 8 Mei Coalitie
40 jaar na het iconische Wembley wordt Queen gevierd in de Capitole
Ronny Ray is back.
Place Musette begint en eindigt dit jaar met een Bal Musette.
Inhuldiging nieuwe elektrische boten op de Graslei.
We stellen u voor DJ Woopie gekend van de carnavalfeesten