Gentse burgemeester Mathias De Clercq heeft vandaag de nieuwe woon- en werkwijk WATT, aan de Nieuwe wandeling , officieel geopend.Goed vier jaar geleden vond je er nog de overblijfselen van de vervuilde Elektron-Fabriek, een producent van motorolie. Vandaag vertoef je er in de duurzaamste wijk van Gent, waar fossiele brandstoffen volledig verbannen zijn door een geothermisch netwerk.Bovendien is er zo’n 2000 vierkante meter groen aangelegd. op een locatie die vroeger volledig gebetonneerd wan en zijn er een 30-tal regenwatertanks geïnstalleerd.
Nieuws uit Gent en omstreken
Meer verhalen
Vree Wijs Theater vzw: “IN MIJN STROATSE”.
Vree Wijs Theater: Barmhartige Buren
GF 35j.Den Driedekker op terras in Galgenhuisje.
“Gensche Fieste” Café Chantant in Café Première bij Jo.
Een andere manier voor de opening GF’26
Verzetsprijzen – 8 Mei Coalitie
40 jaar na het iconische Wembley wordt Queen gevierd in de Capitole
Ronny Ray is back.
Place Musette begint en eindigt dit jaar met een Bal Musette.
Inhuldiging nieuwe elektrische boten op de Graslei.
We stellen u voor DJ Woopie gekend van de carnavalfeesten
We stellen voor DJ Woopie.